tisdag 17 februari 2009

Deadlines, munmetall och manisk oro

Jag börjar bli en aning nervös.
Eller, okej, jag är mycket, mycket, mycket, mycket nervös.
Imorgon blir det att gå till tandläkarn för att stoppa in gummisnoddar (?) i käften och sedan på fredag blir det att stoppa på räls. Vissa säger att det gör ont (!), andra får migrän, andra kan inte äta på ett par dagar. Ugh. Inte bra. Jag vara icke-glad.
Tänk om jag inte kan prata ordentligt med en massa metall i käften? Tänk om mina läppar åker ut så mycket att jag ser ut som en apa? Tänk om jag får migrän och dör? Tänk om... tänk om tänk om inte fanns.
För ett tag sedan var jag patetisk. Jag är rädd för att jag är det igen om än av en annan anledning.
På tal om patetisk så har jag återhämtat mig från lördagens nederlag med hjälp av positivt tänkande och en massa själv-knuffande i ryggen.
Dessutom har jag en att-göra-lista som bara blir längre och längre:
  • Träna till franska (deadline imorgon).
  • Träna till Nk-prov (deadline dagen därpå).
  • Träna till engelskaprov (deadline dagen efter det).
  • Skriva in målet på romanen (vilket skulle ha varit gjort i söndags).
  • Skriva färdigt/redigera julnovell (deadline nästa helg).
  • Skriva FN-uppsats (samma deadline).
  • Diska i köket (helst innan mamma kommer?).
  • Rensa bland gamla papper (helst innan papprena äter upp mig).
  • Ge bort böcker jag inte vill ha (helst innan jag slänger dem i soptunnan).
För att inte nämna alla saker som jag förträngt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

OH-MY-GOD. EN RÄLS?! Hur galen kommer du inte att se ut på en skala mellan 1-10? :O CALL ME! Måste bara höra om du kan snacka ordentligt före tåget börjar tuffa runt i käften på dig. HAHAHA :D (Är bara sååå tvingad till det här, sry. hihi ;)

HerrKantarell sa...

Vilka böcker har du att ge bort då? :D

Jenny H sa...

Oj, det var en gedigen lista på göromål, lycka till med alltihopa på den! När det gäller böcker du vill bli av med är mitt tips att lämna dem till second hand, då blir de garanterat uppskattade av någon. :-)

Jag utmanar dig i min blogg, vore kul om du vill anta utmaningen men du gör förstås som du vill med det! :-D Här är utmaningen: http://havsdjupens-sal.blogspot.com/2009/02/bildutmaning.html