torsdag 25 december 2008

Ritbräda!

Som sagt fick jag en ritbräda i julklapp, men det råkar inte vara vilken ritbräda som helst, utan en Wacom Intuos 3 a4, vilken ligger högt över den lilla Wacom bamboo a6 som jag hade önskat mig. Är så glad så att det inte är sant, skulle aldrig kunnat drömma om att få proffsvarianten. Fakum är att den här grejjen kostar runt 4500-6000 kr på prissökarsidorna (orkar inte titta exakt vad nu, men kommer ihåg det från tidigare när jag sökte vilken bräda som skulle passa mig), och även fast den är begagnad så fungerar den hur bra som helst. Jag måste nog tacka Ia också för jag gissar att mamma och pappa fått köpa den av henne för långt under vad den är värd.
Idag och igår har jag använt brädan istället för mus (även fast man fick en som hör till) för att vänja mig vid hela konceptet. En ritbräda är ju så mycket större, och fungerar annorlunda, än laptopens fjuttiga touch pad. Kanske jagkan visa upp något enkelt senare.
Eller förresten, med tanke på min handstil, kanske inte.

Inga kommentarer: