måndag 22 december 2008

Please, please stop...

...seems like a very good way to start.

Varför måste du lägga dig i mitt liv?
Jag vet vad som fungerar och inte, jag har faktiskt bott här de senaste 16 åren. Tror du inte att jag försökt allt flera gånger redan? Det har aldrig fungerat tidigare, varför skulle det fungera nu?
Bara för att du känt mina föräldrar sedan långt innan jag föddes, bara för att du har ditt sätt att tänka som är det enda godtagbara. Bara därför.
Här ska du få höra en nyhet. Saker fungerar inte bara för att du vill det. Vissa saker som är värda besväret för dig är det inte för andra. Världen cirkulerar inte bara runt det som du tycker är viktigt. Världen fungerar inte för alla andra på samma sätt som den gör för dig.
Varför gör du så här? Kommentera och "vara hjälpsam". Må så vara att du är en del av mina föräldrars familj, men du är inte en del av min. Du har ingen som helst rätt att försöka övertala mig att göra allt möjligt, att muta mig när jag inte vill, att försöka spela på skuldkänslor jag inte har.
Jag är glad över att du bor så långt borta, mindre glad över att du funderar på att flytta tillbaka.
Det är inget jag är stolt över, men så är det.
För det är svårt att le, att hålla glad min. Att ge intryck av att inte bry när man gör just det så mycket att det skulle ryka ur öronen bara jag tillät det att komma ut. Jag vet inte hur länge jag orkar hålla god min bara för att mamma och pappas skull. Jag vet helt enkelt inte.

1 kommentar:

Robert W sa...

Jag har ingen vettig kommentar till det du skriver. Känner mig lite urlakad efter ett par dagars magsjuka.

Ville bara önska dig en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

Sköt om dig!