lördag 30 maj 2009

Alternativa sätt att tjäna pengar

Allt eftersom sommaren kommer närmare känner jag mig bara mer och mer pank. Sommarjobb har jag inte lyckats få, men saker som jag behöver köpa finns det däremot fler av. Sommarjacka, till exempel. Den jag har är på tok för liten.
Fast, om man tänker efter, egentligen kanske jag ska vara glad över att jag inte fick sommarjobb genom kommunen iallafall, där man arbetar för slavlöner. Hade jag arbetat för kommunen så skulle jag ha fått ca 50 kr/timmen, nu är jag då 17 år.
För ett par år sedan arbetade jag på kiosk på helgerna ett tag. Då var jag 15 år och fick 61.50 kr/timmen. Någon annan än jag som tycker att det är lite baklänges?
Men, i alla fall, det jag skulle säga var att det inte är så roligt att inte ha pengar när sommaren närmar sig. Det är nästan så man funderar på att ställa sig på Malmskillnadsgatan i Stockholm.

Inga kommentarer: