onsdag 13 januari 2010

Men visst får man drömma...

Jag känner bara nääe just nu. Jag har inte ens börjat skolan än och har redan en massa som är efter. Tänk vad enkelt det hade varit att bara hoppa över IB. Att bara säga nej nu vill jag inte mer och bosätta sig hemma igen. Få maten lagad, få tvätten tvättad, ha någon som ids ta hand om en när man är sjuk, slippa städa, slippa handla mat vareviga dag.
Slippa oroa sig för skolan.
Man skulle ju förstås vara tvungen att leta jobb för att mamma insisterar på det, men man skulle ju inte hitta något så där är det lugnt. Inte ta ansvar och inte ha några betyg att oroa sig över.
Inte för att jag skulle göra så. Det skulle bara vara att skjuta upp allting till senare vilket inte gör någon nytta. Nej, det är bara att tänka praktiskt och bla, bla, bla.
Jag som var så laddad nu efter lovet. Ny energi att ta tag i skolarbetet med, kanske till och med en aning engagemang och entusiasm. Men den har sinat för länge sedan.
Jag är bara trött, trött och vemodig och tacksam över matlådor, mindre tacksam över att inte ha någon som orkat köpa mer halstabletter när de tog slut. Sällskapssjuk har jag också blivit, jag som brukar tycka att en helg utan någon som helst mänsklig kontakt är på tok för lite, det kunde du inte tro, va? När jag skrev tok så tänkte jag direkt på ToK, vilket inte är så bra för där ligger jag också efter. Allt bara går förjävligt.
Men lyssna för guds skull inte på mig. Jag bara slamsar, tramsar. Det är förkylningen som talar, hoppas jag i alla fall. Kanske får jag tillbaka lite av den där entusiasmen när jag blivit tillräckligt frisk för att orka gå till skolan och upptäcker att det bara är jag som jagat upp mig själv.
Förresten så har temperaturen i min lägenhet gått upp såpass att det går att vandra omkring utan att få frostskador. Tänk att det skulle hända lagom till när man inget annat orkar än att ligga i sängen hela dagen(arna).
Jag kommer förmodligen skämmas när jag läser om det här inlägget i morgon. Över vad är jag inte helt säker på, men det känns så. Det är kanske bäst att ta bort det här inlägget på en gång så jag slipper göra det i morgon? Men då har jag ju skrivit allt i onödan och det är ju dumt. Men hela inlägget är nog dumt till att börja med.

1 kommentar:

Marika sa...

Jag tycker inte att inlägget var dumt! Det var ett bra inlägg. Kanske för lite Harry Potter, men det går att fixa. J/K ;)
Men du får inte sluta. Det är redan två som har slutat i år, inte du också Angelica! Tänk inte ens på det. Tänk på vilken bra lärare Ola är!
Kanske fel tidpunkt at säga detta, men det är bäst att göra det så fort som möjligt. Jag har glömt att göra det tidigare och jag vet inte om du vet det, men vi ska presentera våra Interactive orals på onsdag. Men om du är sist så kanske du inte hinner och får göra det på torsdagen istället. Då får du en extra dag på dig.
En bra nyhet är att DP09:orna har förökat sig! He he, nä, men de har blivit en till nu. =) Hon är jättetrevlig. ^^
Och så får du ha det bra och krya på dig! Jag hade kunnat hälsa på dig om det inte hade varit för en massa skolarbete. =S Biologiprov imorgon. Mjöh...