onsdag 1 oktober 2008

YES WE CAN

Vet du varifrån jag har snott dagens rubrik? Nej, det är inte byggare Bobs signaturmelodi. Det är från Barack Obamas Hampshiretal. Av de av hans tal jag har hört är den min absoluta favorit. Jag tror att om USA väljer Obama kommer saker att hända. Bush var skit, McCain kommer att bli skit om han väljs. Det finns inga andra alternativ än Obama om man inte vill vara konservativ. Men även om det fanns så tror jag ändå att Obama skulle sitta högst hos mig. När jag lyssnar på honom så hör jag annorlunda idéer, idéer som inte så ofta hörs. Idéer som borde höras oftare för de innehåller sunt förnuft och idealism. Världen behöver mer idealism, tror jag. Jag tror också att världen behöver Obama.

Men, varför tro på det jag tror? Jag har inte letat upp all information om båda kandidaterna, jag fastnade för Obama redan efter första gången jag hörde McCain öppna munnen på youtube. Kanske redan innan.

Skaffa dig en egen uppfattning.

Inga kommentarer: