måndag 26 november 2007

Lite nostalgi, tror jag minsann...

Det första ordet i första utkastet skrev jag den 12 Februari 2007 (enligt min dator), alltså nio månader sedan. Jag hade förståss tänkt på att skriva om Melaine tidigare, i en två-tre år faktiskt, men det hade aldrig blivit mer än en två-tre sidor och sedan bortglömt.
Istället för att damma av de fragment jag skrivit började jag om helt på nytt, med samma grund men med nya medel. Disciplinen, tex. den skulle förbättras så att jag skrev mer än ett par sidor i en scen som ändå inte var aktuell, för att vara ärlig hade jag inte ens skrivit en början (fast iof. vissa föredrar ju att skriva början sist) och totalt inte mer än 7-8 sidor max. Jag visste att om jag inte började nu, och inte började ordentligt skulle det aldrig bli av. Och om det aldrig blev av skulle inte jag kunna leva med mig själv.
Så jag började, och skrev klart ett helt utkast. Jag är j*vligt stolt över mig själv där jag nu sitter på kontorsstolen efter att istället för att fyllt en tom sida redigerat tre (nåja, två och tre fjärdedelar). För även om jag inte skriver snabbt och inte heller särskilt bra så skriver jag.

Inga kommentarer: