söndag 9 mars 2008

Ang. Plotboarden...

Jag har faktiskt fotat den. Skulle just till att lägga ut bilden när jag lade märke till att kameran är borta. Den har förstås åkt med mamma och pappa till Ylläs, men förväntas vara tillbaka någon gång senare ikväll. Vi får se om jag hinner lägga ut bilden då istället.
Men för att börja på det som det här inlägget skulle handla om: Jag har märkt många svaga länkar med min handling bara genom att titta på scenerna. Jag har satt upp dem på postitlappar i kronologisk ordning och på postitlappen skrivit första meningen i scenen, vilka personer som är med, mycket kortfattat vad som händer och sedan vad som var viktigt i scenen. Av mina 39 scener hittade jag 3 som kunde slängas helt,2 som kunde stoppas in i en annan scen och massor med lösa trådar i de andra.

Punktlista!
1. Ta bort det som bort ska.
2. Flytta det som flyttas ska.
3. Knyt ihop synliga lösa trådar.
4. Gå igenom scen för scen och kontrollera början, slut och lösa trådar.

Inga kommentarer: