måndag 31 mars 2008

IB i Boden

Nästa tisdag ska jag fara till Boden för intagningsprov och intervju. Hade inte tänkt på det så mycket innan brevet kom, men nu är jag nervös som f*n. Inte för proven, för jag tror att jag klarar dem (har surfat runt på internet och frågat andra om proven och alla säger att det är superlätt) men för att komma dit. Jag har något slags dille över att komma till ställen där jag aldrig varit förr, speciellt när man går dit ensam. Man skulle kunna kalla det en fobi.
Just därför är det tur att Fredag ska följa med för hon har också sökt IB. Det blir liksom lättare när man inte är ensam. Fast det är inte säkert att hon ska börja på IB för hennes mamma tycker att hon missköter sin mat och äter för mycket kalaspuffar.

(Nej, hon heter inte Fredag. Det är ett internskämt)

Inga kommentarer: