onsdag 18 mars 2009

Komsi komsi, katten, UNP-stipendiet

It occured to me, as I was trying to distract myself with some cleaning and baking...

... att jag inte ens nämnt i bloggen att jag är så #¤!& nervös. Jag har inte ens nämnt varför! Jag ska nämligen om några timmar dra iväg till Ordenshuset på Fabriksgatan på intervju.
Vad för slags intervju? Jo, minns ni FN-uppsatsen? Jag skickade in den och blev kallad till intervju. Och det är alltså dit jag ska gå.
Och jag är så nervös att jag vet inte vad.

Franskaläraren gav mig ett tips. Hon sade att jag skulle hugga ned på mina sarkasmer (nja, hon sade det kanske inte så rakt ut men det är kontentan av det hela) och att spela upp på "Jag älskar barn och jag vill ha fred på jorden"-Miss America-grejen. Det tycker jag verkar som en bra ide.

Men det spelar ingen roll för jag kommer förmodligen inte att hitta dit i alla fall. Jag kommer springa runt som en vilsen japan på Dundret i stora (lilla) Boden och försöka hitta rätt hus och rätt ingång.. Wish me luck!

1 kommentar:

HerrKantarell sa...

Vilsen japan på Dundret?
Hahaha.