tisdag 9 juni 2009

Da Dresscode

Vi har nu fått extra information om USA-resan och jag blev en aning orolig. Det är nämligen en speciell dresscode som gäller under de två dagarna vi besöker FN. Killar måste ha kavaj, skjorta och slips medan tjejerna.. tja, tjejerna?
Här är reglerna i helhet:
Kjol, klänning eller business suit (enl. pappret "dress pants and top") är ett måste!
Man får inte ha
  • Sweat shirts (collegetröjor)
  • Shorts
  • Jeans
  • Cargo pants (?)
  • T-shirts med "suggestive or offensive messages/pictures" (are "unacceptable")
Till Broadwayshowen och middagen skall vi ha bekväma gåskor, a "light jacket" (vad tusan är light jacket för nått?) and "something nice to wear" (huh??!?)
DESSUTOM måste kjolen/klänningen/shortsen (under HELA resan!) gå ned minst halva låret och jag har banne mig ingenting sådant.
Jag håller på att få panik. Allvarligt talat.

Jag behöver Line, varför tusan svarar hon inte i teflonen? (=telefonen om man säger det snabbt)

2 kommentarer:

Elenny sa...

Men gud! :O dra på dig ett lakan. det står inte med i alla fall.

Angelica sa...

Smaart, det ska jag pröva. :)