söndag 25 maj 2008

Stress eller inte stress?

What more is there to say? A lot obviously. Det spelar ingen roll hur mycket jag försöker att prata med mamma, att ta hänsyn, att hjälpa till. Ingenting fungerar. Jag gör grovjobbet till saker som behöver fixas, säger till mamma vad jag kommit fram till, men sedan måste hon nödvändigtvis läsa igenom ALLA alternativ fast hon inte har tid och jag redan gjort det. Min mamma behöver lära sig att hon inte behöver göra precis allt, annars kommer hon att bryta ihop och bli stresskadad.
Nej, förresten, förlåt. Hon är redan stresskadad. Alla vet väl symptomen för stress? (annars finns det lite här och här)
Problem att varva ned, sömnsvårigheter, onormal irritation, minnesstörningar (detta skulle inte mamma hålla med om, men hon glömmer faktisk mer än vanligt), trötthet.
"Att ta till alkohol, droger och andra medel för att dämpa symptomen är vanligt." Mamma tar inga droger och är inte så mycket för alkohol, men däremot pimplar hon te lika skickligt som alkoholisten dricker alkohol.
DESSUTOM är hon arbetsskadad. Hon har musarm ganska ofta (visst heter det så?), problem med nacken, ryggen, armarna, skuldrorna.
Men nej förstås, allt är helt som det ska vara..

Inga kommentarer: