måndag 16 juni 2008

FRA igen

Det här blir mitt tredje inlägg om FRA. Jämfört med många andra har jag inte varit särskilt aktiv i att göra motstånd, vilket andra har gjort genom att trackbacka och skriva läkar (och på så sätt skapa nätverk, höja ämnets värde på bloggportaler m.m.). Jag har inte ens länkat till alla nyhetsartiklar som finns om ämnet nu när tidningarna äntligen förstått att sista ordet inte är sagt än.
Kanske gör jag det inte för att jag inte ids kämpa emot en sjuk lag. Kanske för att jag helst vill blunda för den trots de hemska konsekvenser som kan komma av den. Kanske gör jag inte det för att jag inte tror att jag kan påverka dig som läser den här bloggen. Om du är beredd att lyssna är det lätt att hitta information, gå in på stoppafralagen.nu eller gå in på google med sökord fra-lag. Eller om du vill så gå in på Blogge Bloggelitos blogg, han har skrivit bra och utförligt om det hela. Flera gånger.
Kanske ska jag nu ta och skriva ett mail till någon av de riksdagsledamöter som säger ja till förslaget. Jag tror faktiskt att jag ska göra det, bara för att se om jag får ett svar.

Inga kommentarer: