fredag 20 januari 2012

Jag skrev just värsta långa brevet när jag praktiskt taget beordrade min jobbcoach att köpa boken Authentic Happiness. Hmpf. Egentligen så ska man väl inte beordra sin jobbcoach någonting men jag är så jävla leds att höra om till hur mycket hjälp "hans" personlighetstest har varit i hans coachning (sedan så frågar han vad jag fick och så säger jag att jag har glömt bort för att svaret var så himla out there och då skojar han om hur jag har förträngt det, suck). Tvivlar på att han ens vet vad testet heter (det är en försvenskad version av Meyers-Briggs med ett ovanligt kort frågeformulär). Om det han verkligen vill är att veta vilka jobb som passar vilka människor bäst är det ju bättre att använda sig av ett test som är fullkomligt finansierat at psykologistudier och dessutom ser vilka ens styrkor är, hellre än ens så kallade "personlighet".

Alltså, suck. Det här blev mer av en "rant" än jag hade tänkt mig, men tja, behövde väl på ut det kanske. Vad händer annars då? Jo jag skulle kontakta en syo för att prata om man kunde byta ut socionom I mot socialantropologi I om man går personal-linjen. Isåfall skulle jag ju få det precis som jag ville, men vi lär väl se hur det går.
Varför jag inte pratat med syon än? Jo, det är nämligen så att jag upptäckte att telefontiden tog slut för en timme sedan.

Inga kommentarer: