söndag 20 juli 2008

En gungande husvagn med fördragna gardiner...

Jag ska flytta hemifrån!!! Okej, jag vet, för dem som känner mig är det ingen nyhet. Tydligen har jag hållt på och sagt till alla ända sedan sommaren innan åttan att jag ska börja på IB i Boden och flytta dit. Men, i alla fall, nu är lägenheten "bokad". Killen mamma pratade med gick med på att hålla den åt oss i en vecka så att vi inte ska behöva betala hyra för juli. Lägenheten är en kul historia. Mamma säger att den är liten och jag får inte ha för stora förhoppningar för hur mycket som får plats där. Själv tycker jag att den är ganska stor ändå, 27,5 kvm. Vi var där och kollade och det var mormorstapeter där, men det gör ingenting för det ska tapetseras om till hösten. Då kan jag bestämma tapeter själv! (Säkert ur en budgetkatalog med trista tapeter, men ändå!) Mamma och Pappa försöker dunka in i mig att jag inte ska ha så stora förväntningar, vi måste ju köpa det mesta beg och då blir det inte så fint, men jag har svårt att lyssna på dem. Främst då eftersom att mamma säger att jag får 500 för en soffa. 500 för en soffa är väl inte så farligt? Bara för att man köper beg behöver man väl inte köpa det som är fult? Dessutom har jag ju sparat pengar så att jag kan bidra när jag vill ha något som är dyrare än mamma och pappa är villiga att betala.
Just nu har jag lust att hoppa upp och ned av glädje, men då börjar husvagnen att gunga och gud det vad folk tror att man håller på med inne i en gungande husvagn med fördragna gardiner! ;)

Inga kommentarer: