torsdag 16 april 2009

Laplans-whatever och Urix igen!

Var på Ungdomsrådet i onsdags, och jeez vad det började klia i fingrarna på mig att göra något. Bra projekt bara ligger på hög och väntar på att utföras, och jag bara vill-vill-vill anmäla mig till arbetsgruppen.
Vilket är mucho bra då jag bor 2 timmars tågresa bort!
Sedan diskuterades Laplands-whatever, ihoptryckandet av Gällivare, Kiruna, Jokkmokk och Pajalas gymnasium. Hurra åt det, säger jag. Hur kan politikerna rösta ja till något de inte ens vet hur det ska fungera än? Allt ska sättas i verk till årsskiftet, men än har de inte en aning hur det hela ska organiseras.
Och folk kallar ungdomar slarviga och oorganiserade?

Nu när vi har tagit upp lite tråkigt kan vi fortsätta med lite bra. Jag ska till Urix i år igen! Och jag är så glad, vi hade apkul förra året trots lite organisationsproblem och ett tråkigt seminarium. Det känns jättekul att jag får följa med dem (det kostar ju trots allt en liten slant) trots att jag knappast kan vara aktiv Gällivare-urådare här i Boden.

Inga kommentarer: