torsdag 13 november 2008

Inte bra nog, eller kanske?

Jag har skrivklåda i mina fingrar. Måste ha fått lite energiskjuts av alla glada (?) nanowrimare. Men trots gårdagens skrivboom skrev jag inte något igår, istället redigerade jag prolog och kapitel ett i den nyss namngivna berättelsen "Falkmedaljongen". Återupptäckte varför jag tappade hoppet om berättelsen, men upptäckte också att den inte var fullt lika hemsk som jag inbillat mig under väntetiden medan jag funderat på Acaziaprojektet. Jag vill inte uttala mig om berättelsen är bra eller dålig (det tycker jag för övrigt att man inte kan veta själv), men den kändes inte bra nog för mig.

Och när vi nu var på ämnet, varför bestämde jag mig hux flux för att redigera Falkmedaljongen? Jo, jag hittade till sidan Kapitel1* och tänkte att visst, lägga ut något kapitel av Falkmedaljongen kan ju inte göra någon skada. Sedan kom jag ju på också att jag kan ju inte lägga ut något som jag inte redigerat eller ens läst på ett halvår. Så jag läste och redigerade och finns prologen och kapitel 1 ute på world wide web. Mera bestämt hittar du den här.


*Jag tänker inte ge creds åt någon för länken för jag tror allvarligt talat att jag sett länken dit på varenda svensk skrivblogg jag följer.

2 kommentarer:

Robert W sa...

Jag har börjat läsa Falkmedaljongen nu. Fantasy är kanske inte min grej, men jag uppskattar verkligen att läsa någon som behärskar svenska språket. Inte en massa "typ" och "wow". Och tänk att du använde ordet "vadan"!

Angelica sa...

Det är mycket roligare att skriva vadan än typ ska du veta! :P