söndag 9 november 2008

Pinnhål

Varför gav jag mig in på att skriva något som den här? Det här projektet är långt mycket mer komplext än det jag gjorde med Melaine. Jag vet inte hur mycket research om kulturer och subtropiskt klimat jag behöver göra innan allt är klart, men just nu verkar det som ett berg. Dessutom så går det trådar fram och tillbaka över hela allt, scenerna blandas ihop med jag vet inte hur många subplots som helst. Om man jämför med Melaine i alla fall.
Det känns så mycket för projektet Melaine var så litet om man jämför. Melaine var säkert, saker jag kunde eller lätt kunde hitta, fyllt med klichéer och säkert finns där en massa plagiat om man gräver i det. Det är som om Melaine var på test. Typ första försöket och nu är det mera "jag kan det här lite bättre nu så låt mig pröva något nytt".
Test eller inte så vet jag att den här gången har jag hoppat upp ett pinnhål. Frågan är bara om det kommer att hålla.

Inga kommentarer: