söndag 24 februari 2008

Äntligen är det gjort!

Jag har bytt färg på min blogg. Varför äntligen? undrar du kanske. Jo, äntligen därför att jag hatar orange. Jag hatar verkligen orange. Men jag har startat blogg ett par gånger tidigare och märkt att när jag gör allt precis som jag vill, fixar till det så att det är helt rätt.
Sedan tröttnar jag. Det är helt rätt men nu blev det trist, jag vill ha något annat att göra. Liksom. När det är så bra som jag kan göra det så tröttnar jag. Varför skriva i bloggen egentligen? Den är snygg och passar mig jättebra, men jag har annat som jag kan göra.
Så jag lät det vara med en design som inte passade mig och se där! Det funkade! Jag har hållt mig på samma blogg i nästan ett år (nåja, mer än ett halvår iaf) vilket är väldigt underligt. Ska jag fram och analysera varför det funkade? Jepp, det tänker jag. Bloggen var inte helt fantastiskt rätt och anpassad för mig så jag kände att nämen, jag kan inte lägga åtsidan något som jag aldrig ens startat ordentligt (se där smyger min perfektionsbesatthet på!).
Nu när jag faktiskt fattar varför jag inte lagt av med det här som med så mycket annat så ändrar jag färg till blått, för att det passar mig bättre. Bloggen är fortfarande inte precis som jag vill ha den (jag vill göra en egen photoshoppad banner ex) men jag låter det vara så. Det får jag ta någon annan gång. Det behöver inte vara perfekt. Det fixar sig ändå.

Inga kommentarer: