söndag 10 februari 2008

Ryck??

Fick typ ett ryck igår och hann göra mycket :) Och så har jag klarat av NATIONELLA på svenskan nu iaf. Skrev en novell som skrivuppgift och hade den på usbminne så jag visade mamma när jag kom hem och gissa vad?

Hon går in på mitt rum, sätter sig på sängen, suckar tungt och frågar sedan med lugn röst; "Angelica, du har väll inte självmordstankar?"
Jag fick lov att förklara att "nej, det har jag inte. Det är bara novellen som handlar om en tjej som har det." Men hon såg lite orolig ut när hon gick ut ur rummet.
Suck. Jag kanske borde stänga av fantasin när jag skriver noveller? Det verkar som om iaf. mamma inte förstår att det jag skriver inte är om mig.

Och speciellt inte när jag skriver om Melaine, jag har inga planer på att frivilligt campa i skogen eller slåss med män som är dubbelt så stora som mig ;)

Inga kommentarer: