måndag 25 juni 2007

Midsommarhelgen är över!

Och jag har inte kunnat skriva någonting. *Suck* Har inte tillgång till dator i stugan så.. Men jag har ändå skrivit ganska mycket vardagarna före, vilket man ser på ordometern. Jag kom hela 3% närmare målet förra veckan.

Men jag har ett problem.

Jag har fastnat.

Mellan en händelse och en annan blir det alltid stopp. Jaha, okej, nu vet vi vem Gammelman är och sedan ska Melaine söka upp byn där hon bodde. Men emellan dessa två händelser, vad ska hända då? Vad ska binda ihop händelserna? Det känns som att mura med bollar. Så fort man får en boll på plats och sätter dit en ny åker den första iväg, och sedan om man får båda två på plats blir murbruket bristfälligt och ojämnt.
Fin metafor och starkt önsketänkande till trots är huvudet tomt och jag får tvinga mig att sitta kvar vid tangentbordet när jag bara vill resa på mig och göra något viktigare. Som att städa mitt rum, eller göra klart en smyckebeställning jag har fått, eller läsa en bok (hmm, kanske inte kan räknar som viktigt, men..) Eller sitta här och skriva på min blogg.

Inga kommentarer: