torsdag 26 juni 2008

Ordmoln


Vad är då det där? Det är ett ordmoln! Ett moln som innehåller de ord jag använt mest i min berättelse. Kan du gissa vad min huvudperson heter? Hittar du hennes bästa vän?
Men viktigare än gissningslekar är: Vad kan jag lära mig av det här? Min spontana kommentar när jag först fick syn på den här var "jag måste överanvända och". Alltså tänk efter, "och" är till och med större än "att" och "det". Det måste väl betyda något? Ofta räcker det med att sätta punkt istället för "och" och mina meningar har en tendens att bli långa ibland (som den här då!). Ett annat ord jag reagerade på var "var". Hon var, de var, han var, något var.. "Var" borde väl inte vara ett så pass stort ord? Jag vet inte riktigt, men jag ska nog se över det jag skriver, titta på mina "var" och se om de inte i vissa fall kan ändras till annat.

Vill du göra ett eget ordmoln? Cutandpast:a in din roman/novell hit. (hittade ordmolnet via writing about writing)

Inga kommentarer: