tisdag 22 juni 2010

Intensivkurs för körning i Arjeplog

Jag tror aldrig jag har pluggat så här intensivt förutom mocksveckan (som var helt insane). Teorin går bra iallafall, tror jag. Det jag har störst problem med är bildelar och sådantdära (go figure!), men det sätter sig nog efter ett tag. Tur att jag har läshuvud.
Mindre bra är körningen, läraren är skitbra men jag är bara lite trögfattad. Han får säga samma sak ett par gånger innan jag lyckas göra saker i tid.
Detta är vad jag behöver jobba på:
* Köra SNABBARE (=växla upp)
* Styra (jag har aldrig sagt att jag är bra med en ratt X)
* Lyssna på det han säger
* Inte tänka på det jag gör (go figure #2!)

Jag har märkt att lärarna är lite sneaky, får en att småprata om allt möjligt så att man ska lära sig att hålla koll på vägen även med distraktioner, utan att säga att det är vad de håller på med. BUsted!
Sedan när (om) jag fått mitt körkort tänkte jag att jag kan skriva lite mer och kanske recensera lite och ge reklam.

Inga kommentarer: