fredag 25 april 2008

Utan internet!

Nu är jag utan internet igen. Fråga mig inte varför, för jag har ingen aning. Inte mamma heller, men hon är så stressad så hon vet ingenting just nu. Så är hon ganska ofta. Men för att avlasta henne lite så lagade jag mat och städade köket och bakade pappas cheesecake (han var så desperat att han hade köpt ingredienser och allt innan han åkte till jobbet).
Nu är jag inne på mammas dator (som vanligtvis är förbjudet område, men nu har jag varit så "duktig"). Ska bara skriva klart det här sedan går jag upp till mitt rum och ska fortsätta på mina gardiner som mamma lovade att sy för ett år sedan, men det blev inte av så nu får jag göra det själv. Skulle kanske inte varit såå hemskt, men grejjen är den att jag är urdålig på att sy. Så dålig att jag valde träslöjd istället. Mamma har inget annat val än att komma och hjälpa mig litegrann, fast det lär ju bli snett och fult ändå. Men bättre det än inga gardiner alls. Sedan när mödan är över (och jag fått tillbaka internet) kanske jag kan lägga in en bild...

Inga kommentarer: