lördag 22 augusti 2009

Varför jag inte vill ta vaccin mot influensa - och varför jag kommer att göra det ändå

Vaccinera, eller inte vaccinera?
Gömma sig under täcket, eller leva ute i världen?

Jag vill inte vaccinera mig, jag vill absolut inte ta tamiflu.
Men jag kommer att göra det ändå.

Jag vill inte ta vaccinet för att vi stoppar i oss tillräckligt med kemiska föreningar och allt möjligt annat konstigt utan vaccin. Vaccin är ofarligt, ja visst. Plast var också ofarligt en gång i tiden.
När plast är varmt frigör det en massa roliga ämnen.
För hundra år sedan fanns inte allergier
. Allergierna uppkom efter att vi började utveckla diverse mystiska kemiska ämnen, och inte bara stoppa dem i bilar utan på vår hud och i vår mun! Jag är allergisk inte av en naturens nyck, utan för att ett (eller mera troligt flera) kemiska ämnen ledde till en felkoppling i mitt DNA, till ett immunsystem som inte fungerar felfritt.
Jag försöker att ta bort så många kemikaler som möjligt utan att att förändra mitt sätt att leva. Idag är det helt omöjligt. Men jag försöker.
Jag vill inte ta vaccin för att inte vill att någon stackars unge i framtiden ska, pga. alla ämnen inklusive vaccinet, utveckla elallergi. Eller varför inte luftallergi? Vattenallergi?
För ja, det finns människor som är allergiska mot vatten.

Men varför kommer jag att ta ett vaccin som jag så tydligt inte vill ha?
*Suck* För att jag har blivit tvingad. Som ickemyndig har jag faktiskt ingenting att säga till om. Mamma säger att om du inte tar något vaccin får du inte komma tillbaka till Boden. Mammas ord är lag.

Inga kommentarer: