tisdag 18 november 2008

Twilight reading

You must look into people as well as at them,

Det är dagens "Daily Quote" och låter väldigt bra tycker jag ifall någon undrar. Jag sitter på skolan och har datorlektion. Vi ska lära oss att söka via google och jobba lite med Word.
Som att vi alla inte redan kunde det.
Men i alla fall, anldeningen till att jag började skriva det här inlägget är för att jag var dum igår. Skulle precis gå och lägga mig när fick syn på boken som låg på nattduksbordet. Twilight av Stephenie Meyer (Om jag kunde drömma heter översättningen, vilken jag dissade för böcker är alltid bäst på originalspråk). Vet några som har läst den boken och tyckt att den var bra så när jag gick på stan för några dagar sedan och såg den på en hylla tänkte jag att nämen jag köper den och läser den någon gång.
Och sedan låg den där orörd och ensam på nattduksbordet. Och dum är jag, för jag tog ju självklart upp den med avsikten att läsa "bara ett kapitel".
Stackars lilla tröga jag.
Jag försökte verkligen att lägga ifrån mig boken ett par gånger. Till sist lyckades jag. Synd att klockan redan hunnit bli halv tre.
Jag vaknade vid sju, självklart jättepigg på att läsa så jag tog återigen upp boken. Dessvärre blev jag tvungen att överge den för skolan. Vilket inte känns bra. Jag hade bara två eller tre kapitel kvar.
Så nu blir jag tvungen att sitta här i skolan trött av sömnbrist och nyfiken på bokens slut ända till fem då vi slutar. Sedan bär det hem snabbt som attan.

Jag kan nästan höra hur boken ligger där på nattduksbordet och ropar på mig...

2 kommentarer:

Elena sa...

Ah. Det måste vara underbart att vara nyintroducerad för Edward. Han är hetast just då ^^,

Angelica sa...

Jaså, så det svalnar efter ett tag? :P