onsdag 5 november 2008

Usa lyckas faktiskt ibland

Jag glömde ju att skriva att jag tycker att USA för en gångs skulle gjort något bra. Om inte för den ekonomiska krisen hade förmodligen McCain vunnit, så man kan ju se det som att ekomomikrisen förde något bra med sig! (Borde man kanske tillägga att Sverige inte haft någon svart stadsminister? Fy på Sverige!)
Kraven som ligger på Obama just nu är väldigt stora och frågan som återstår är nog: Kommer han att palla trycket?
Eftersom han varit lugn som en filbunke hittills tror jag det. Han kommer nog inte ha tid (eller pengar heller) att göra allt han lovat, han kommer att starta i nedförsbacke eftersom Bush-regeringen satt staten på minus, han kommer förmodligen att göra dumma misstag i början. Men jag tror att allt som allt kommer det nog att gå bättre för USA med honom i fören.
Jag hade då hellre velat ha honom som Sveriges statsminister än Fredrik Reinfeldt eller Mona Sahlin. Han kanske vill flytta hit när han är klar med USA?


Inga kommentarer: