lördag 1 november 2008

NaNoWriMo

Det är den första November idag.
För er som inte vet betyder det att NaNoWriMo har startat. Nano är en förkortning för National Novel Writing Month och består av ett gäng galningar som bestämt sig för att skriva en roman på 50 000 ord på en månad. Och det, mina damer och herrar, är inte lätt.
Själv har jag funderat på att ansluta mig men kommit fram till att nej, jag vill inte ta den tiden från mina andra projekt (scrapbooking bl a). Dessutom vill jag inte lämna romanen jag håller på att skriva nu, och att använda den på nano skulle nog vara självmord för den behöver så mycket reseach.
Nåväl, även om jag inte tänker delta så tänker jag definitivt spöka omkring på sidan, och det är vad jag ska göra nu.

Ps) Du har väl röstat på vilken banner du vill att jag ska ha? Det vinglar just nu mellan "Skog" och "Under vatten"...

1 kommentar:

Anonym sa...

50 000 ord är väldigt många ord (och på en månad dessutom). Jag har aldrig varit med, men jag ställer kanske upp 2009.