söndag 21 september 2008

Allmänt gnäll

Jag hatar att vara förkyld. Speciellt när man just har flyttat hemifrån. Jag är sårig i halsen och har huvudvärk, vill bara lägga mig i soffan och mystitta på film. Men se det går inte för sladden som kopplar in datorn till tvn är paj och jag är hungrig så in i jag vet inte vad så jag måste laga mat först.
Jag har köttfärs i kylen för jag tänkte göra biffar, men nu orkar jag inte. Nu hade varit det perfecta tillfället att bara plocka upp något ur frysen och värma, men jag har ingen frys. Jag har förresten ingen fungerande micro heller. Eller jo, micron fungerar om man ska laga något man kan röra om i, typ varm choklad, men försöker man till exempel värma en portionsförpackning har man otur, för tallriken man värmer på kommer bli så het att den inte går att ta i medan maten som råkar vara i mitten i portionsförpackningen fortfarande är halvfryst. Tro mig, jag har erfarenhet. Jag brände fingrarna på den s*tans tallriken.
Eftersom nu inlägget vandrat från att vara gnäll på förkylning till min micro kan jag lika gärna gnälla mer på den, för jag kan inte få en ny! Den är köpt i Luleå någonstans och måste dit för att jag ska få en ny och jag kan knappast ta mig till Luleå med en micro utan en bil, och jag kan knappast köra en bil utan körkort även om jag hade en.
Nu dunkar huvudet som femtusen bongotrummor och magen knorrar lömskt så jag får nog ta och släpa mig till köket innan jag barrikaderar mig i sovalkoven med datorn i famnen och tittar på någon bra film.

Inga kommentarer: