söndag 7 september 2008

Evig tacksamhet + lite till?

Familjen kom på besök nu i helgen. Jag påpekade, med den yttersta ödmjukhet, att en micro skulle göra mig för evigt tacksam. Jag hade faktiskt funderat på att köpa en micro själv om jag nu kunde få tag på en som var både billig och bra, så desperat var jag!
Föga anade jag att det som skulle ramla in genom dörren senare samma dag skulle vara inte bara en micro, utan också ett mycket stort platt paket. Min första tanke blev En frys? då jag hade behov efter också en sådan, men den tanken kom snabbt på skam, för inte tusan kommer en frys i ett platt paket.
Så istället för att gissa närmade jag mig försiktigt (nåja, snabbt och med yttersta nyfikenhet) det mystiska paketet då jag fick syn på bilden på paketets framsida.
Sanna mina ord, det var en tv! Och inte vilken tv som helst, utan en 32" widescreen som skänker stor skam åt min gamla, lilla och tjocka tv, så åldrig att den levererats med inbyggd VHS och inte ens kan kopplas in i datorn.
Senare kom det fram att tvn endast var mig till låns och att en av anledningarna till köpet var att de ville ha tillbaka den lilla tvn att spela tvspel på, men lika glad för det är jag.

Om micron skulle göra mig evigt tacksam, hur länge ska då min tacksamhet räcka nu?

Inga kommentarer: