fredag 9 januari 2009

Lappar blir listor

Jag blev leds på de lappar innehållandes bara ett namn på en författare, en titel på en bok eller rentav en hemsida där boken gick att köpa, som hittades överallt så jag bestämde mig för att försöka lägga ihop listan. Tänkte att det kanske skulle vara lättare att bestämma vilken bok man skulle köpa när man hade pengar om man hade dem i en lista.
Sagt och gjort, men inte lika lätt som det låter. Det var så många så jag blev tvungen att dela in dem i fack- och skönlitteratur, och sedan lägga i några underavdelningar. Här är i alla fall det jag helst vill ha inom facklitteratur (jag ville ha sååå mycket mer).

The Hot List
  • The last lecture, Randy Pauch
  • Party of One: the loners' manifesto, Anneli Rufus
  • Daily life in the middle ages, Paul B Newman
  • Cunningham’s Encyclopedia of magical herbs, Scott Cunningham
  • Fighting Techniques of the Ancient World (3000bc to 600 ac), Simon Anglim, Robert S. Rice, Phyllis Jestice, Scott Rusch
  • Fighting Techniques of the Medieval world, Matthew Bennet, Jim Bradbury, Kelly Devries, Iain Dickie
  • Climates of the world, Barbara Linde
  • Svälj den fulaste grodan först, Brian Tracy
  • Ultimate Visual Dictionary, DK Publishing
  • Brain Rules, John Medina

FYI: Gissa vad jag hittade i storstil på en lapp? "The twilight saga by Stephenie Meyers." Duh. Som om jag inte har läst de böckerna än.

Inga kommentarer: